Κεντρικό κομμάτι του μαθήματος είναι η εκμάθηση προγραμματισμού σε περιβάλλον Scratch καθώς και η ένταξη στην υπολογιστική λογική. Σχεδιασμένο για αρχάριους, το μάθημα αυτό εισάγει τις θεμελιώδεις έννοιες του προγραμματισμού, όπως οι δομές επιλογής και επανάληψης, οι μεταβλητές και οι τελεστές, με δυναμικό και διαδραστικό τρόπο.

Με την χρήση του μοντέλου "ανεστραμμένης τάξης", οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να ασχοληθούν με το υλικό των μαθημάτων με το δικό τους ρυθμό εκτός τάξης, επιτρέποντας πιο ουσιαστικές και πρακτικές μαθησιακές εμπειρίες κατά τη διάρκεια του δια ζώσης μαθήματος. Μέσα από μια σειρά προσεκτικά σχεδιασμένων βίντεο διαλέξεων, σεμιναρίων και διαδραστικών ασκήσεων, οι μαθητές θα αποκτήσουν μια σταθερή κατανόηση των αρχών προγραμματισμού και του τρόπου εφαρμογής τους χρησιμοποιώντας το Scratch, μια φιλική προς το χρήστη οπτική γλώσσα προγραμματισμού.

Στο εργαστηριακό κομμάτι του μαθήματος ο καθηγητής δρα με σκοπό να διευκολύνει τις συνεργατικές δραστηριότητες και τις ασκήσεις επίλυσης προβλημάτων με σκοπό την ενίσχυση των εννοιών που διδάχθηκαν ανεξάρτητα. Αυτή η προσέγγιση προάγει ένα υποστηρικτικό μαθησιακό περιβάλλον όπου οι μαθητές μπορούν να συμμετέχουν ενεργά, να θέτουν ερωτήσεις και να λαμβάνουν εξατομικευμένη καθοδήγηση από τους εκπαιδευτές και τους συμμαθητές τους.